duminică, 13 aprilie 2014

Placinta cu mere, de post

De Florii, mi se pare firesc sa ne cinstim si cu un desert pe langa traditionalul peste. Si ca sa putem manca linistiti si saptamana viitoare, in caz ca ramane, desertul va fi de post. Asadar m-am ocupat de o placinta cu mere si o tarta cu visine si banane, amandoua de post, cum spuneam.
Pentru placinta cu mere, pregatim mai intai merele, obisnuit: rase, calite cu o lingura de margarina, zahar (nu mult daca sunt merele dulci) si scortisoara, mie imi place mai multa.


Apoi, pana se calesc merele trecem la aluatul pentru foi si amestecam in urmatoarea ordine:
6 linguri zahar
un praf de sare
13 linguri cu ulei
coaja rasa de lamaie, vanilie
15 linguri apa minerala
1 praf de copt si un varf de cutit amoniac amestecate in
600-700 grame faina

Se framanta un aluat elastic si daca mai necesita putina faina mai punem in timpul framantatului.
Impartim aluatul in doua parti egale si intindem doua foi pe masa infainata.

In tava unsa asezam o foaie, presaram putin pesmet sa absoarba sucul in exces al umpluturii, asezam un strat generos (la mine toate umplututile sunt generoase!) de mere, mai presaram scortisoara si asezam frumos deasupra cea de a doua foaie.

Lipim marginile aluatului de la ambele foi, intepam cu furculita din loc in loc, sa iasa aburul si sa se patrunda aluatul la copt.

Fiind de post, nu putem unge cu ou  asa ca eu am o metoda simpla sa-l inlocuiesc. Intr-o cescuta pun o lingurita cu gem, s-a nimerit sa am de caise la indemana dar e bun de care avem, il dizolv cu putina apa calda si ung frumusel foaia de deasupra, se coloreaza foarte frumos la copt si nu mai trebuie sa pudram cu zahar daca nu dorim.

Cam astea fiind toate operatiunile, se da tava la cuptor pentru 40 minute la 175 de grade, cand este coapta se desprinde de marginea tavii si aluatul e frumos rumenit.

E o prajitura simpla si buna, chiar daca reteta e de post, pe cuvant!
De preferinta, se taie cand s-a racit...as vrea eu! Sarbatoritul meu nu are rabdare...


La multi ani cu sanatate tuturor celor care poarta nume de flori, autohtone sau exotice!



O sa revi si cu reteta de tarta cu banane si visine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu