miercuri, 9 aprilie 2014

Ardei umpluti...de post

Ce sa mai facem repede si bun de post? Ardei umpluti, de exemplu...
Parca nu as fi mancat orez cu legume si m-am gandit sa umplu niste ardei, ca tot ii aveam la indemana.
Zis si facut, cum altfel? Asa ca am pregatit repede umplutura, ardeii si gata cina!
Pentru umplutura am calit in putin ulei, intr-o tigaie incapatoare cam toate legumele pe care le-am gasit prin frigider:


Ceapa uscata vreo doua bucati tocate marunt, la fel o ceapa verde, o gulioara cu cateva frunze, o tulpina de telina apio, doi morcovi rasi pe razatoarea mare, patrunjel verde si cateva ciuperci.


Am spalat o cana cu orez (cel pentru sarmale e bun, nu cel bob cu bob), l-am adaugat peste legumele calite, am amestecat bine, am picurat si putina apa calda si am calit in continuare cam 5 minute, am luat de pe foc, am potrivit de sare.

Ardeii curatati de cotor si spalati i-am umplut, nu foarte tare, sa aiba loc orezul  sa se umfle si i-am "sigilat" cu putina faina.

Cand operatiunile au fost incheiate,  i-am pus in cratita cu putin ulei incins si i-am intors pe toate partile sa se coaca, astfel nu sunt amari si pielita se cojeste usor, ramanand ardeii copti foarte buni.


Dupa perpelitul ardeilor am pus treptat o cana de apa fiarta peste ei si i-am acoperit. Am mai miscat si inspectat cratita timp de 15-20 de minute dupa care am rasturnat peste ardei cam o jumatate de litru bulion, productie proprie, am mai lasat sa fiarba si sa se lege sosul, putina sare si ...gata!


Am trait sa aud si comentariul cum ca ar fi mai buni decat cei cu carne! Nu ma asteptam, zau...de la niste fani carne, la asa compliment. Sa ne fie de bine!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu